Saturday 17 November 2007

Nelson

TIttar in lite snabbt for att beratta att jag nu natt den sodra on, ett minneskort, en munkjacka och nagra dollar fattigare. Dock kommer mitt minneskort att komma med buss endera dagen. Det ar forradiskt nar de har kortlasare i datorerna, kameran foljer med hem men kortet stannar garna kvar och trivs tydligen.
Sa i morgon kan jag ta ca 4 bilder pa min fantastiska kajak/trekkingtur i Abel Tasman National Park, en av de vackraste platserna pa denna o...Det suger ju!
Men iaf ska jag forhoppningsvis fa tillbaks kortet inom nagra dagar, tack vare en hjalpsam irlandare.

Denna nagot somniga stad ar otroligt mysig och inramad av turkost vatten, hoga berg och massa skog. Det ar sa vackert att man inte vet vart man ska ta vagen eller hur man ska insupa dessa vyer.
Man maste bara resa hit nan gang i livet, det ar ett sa haftigt land.

Ikvall blir det tidigt, jag blir hamtad kl 0635 i morgon, for 4,5 timmars vandring och 2 timmars kajaktur. Kan behova skaka av lite trvsamma kilon som jag av nagon anledning lagt pa mig.

Mer rapporter komemr alltsa, tyvarr kan jag inte skamma bort er med ett overflod av bilder och det gor ont anda in i min japanska sjal.

Pa aterhorande!

No comments: