Saturday 10 November 2007

Five star hostel..

Tankte att jag skulle dela med mig lite av min vardag har, jag har ju anda spenderat manga natter pa hostels och backpackers, och i Australien ar det faktiskt ingen dalig, sunkig upplevelse som i Thailand tex.
Nedan ar fasaden pa Sydney Central YHA, som jag nu bott pa i snart sex natter. I morgon bitti checkar jag ut kl10:00, for vidare fard till Sydney Airport och Nya Zeeland.

Hela det roda huset ar ett hostel, 9 vaningar hogt och ganska nyrenoverat.


I hornan ligger Scubar, dit de flesta gar och festar pa kvallarna. Jag har dock mest tagit det lugnt och har bara varit dar en gang.


Har i entren sitter man ocksa och internetar sig. Jag har, ahum, spenderat en del dollar framfor dessa kommunikationsmaskiner...Sa aven nu.


Har ar min bunk bed, som jag bott i den senaste veckan. Spartanskt men trevligt faktiskt. Har just nu tre trevliga roomies, dock byts de ut ganska ofta.
Naja, detta var bara lite tidsfordriv eftersom ingen ar online sahardags i Svedala Tidsskillnaden ar ju annu storra nu med vintertid hemma och sommartid i Australien, eller daylight savings som det heter har..
I Nya Zeeland tror jag att annu en timme laggs till, sa jag kommer vara hela 12 timmar fore Sverige. Ett prov for kommunikationen minsann, att vara sa langt bort man kan fran hemma.
Nu ar det dags att forbereda vaskpackandet. Mina rumskamrater kommer vara ute o harja inatt och vill nog inte att jag packar hela bohaget i morrn bitti...
SKicka garna lite mail och kommentarer har pa bloggen. Saknar ju alla darhemma!

No comments: