Friday 28 September 2007

Cedar Creek

I förrgår fick jag kliva in i någon form av filmscen , eller kanske är det vilken Rn´B-musikvideo som helst förresten.

I alla fall, efter en lång, svettig och ormfylld (Lisa, tur att du inte var med) vandring upp längs en flod, Cedar Creek, öppnade sig nedan glänta och erbjöd ett väldigt svalkande dopp, även med svenska mått mätt.


Jag hann inte mer än ner i vattnet förrän två stora ålar visade sig och jag skuttade väl upp ganska snabbt strax därefter...

En oelektrisk ål, men fortfarande slemmig/ non-electric eel, still very slimy...

Det var i stort en väldigt soft dag, och eftersom Brisbane börjar bli väldigt varmt (ca 30+ grader) var det ganska ok med ett 17-gradigt snabbdopp faktiskt.

lödla som Dolly skulle ha sagt om hon varit med /Big lizzard..


Återigen hade jag ynnesten att få se en liten baby-sköldpadda, och hans namn är George.
Och just det. Igår gick jag ut och partajade. Fast pappa sagt att jag inte får dricka i utlandet, men i Australien är det något av ett mission impossible att undvika alkohol. Faktiskt.













3 comments:

Unknown said...

Hej stumpan!
Vad härligt du har det, en annan sitter ju här som vanligt på jobbet...i höstrusket....och väntar på trettioårskrien....men jag är ju glad för din skull ;)

Stor puss
/C

Anonymous said...

Fy fan vilket hemskt ställe... Ålar och ormar... Tur att du överlevde, jag gjorde det knappt när jag läste.. Puss Fisen

Katten said...

Camilla: Den blir nog inte så farlig, du har det ju väl förspänt och tokigheterna bakom dig, en annan är ju mitt i den, haha!

Lisa: jo, det var nog inte din arena riktigt. Men väldigt fint!