Saturday 8 September 2007

Antligen! Finally!

Efter en valdigt irriterad eftermiddag, dar jag satt och skrev av mig i min bok efter en internetsession, tog en ol och forsokte bli pa bra humor, sa gick jag ner och kakade. Tanke att nu fan ska jag val prata med nan, jag valdfor mig om det kravs, haha.
Efter den sedvanliga patiensen (lisa o sara vet vilken...) kom en dansk tjej fram till mig o fragade om jag ville sitta med dem, hon och hennes thailandska kompis.

De jobbade i Bangkok men var har over helgen. Och sen blev det partaj damit. Snubblade hem vid fyra i morse efter en rejal session pa dansgolvet. Sa min sunda morgonprocedur byttes ut mot sovmorgon, resorb och magnecyl.
Foljt av en bananpannkaka.
Traffade manga skona typer, var ett helt gang amerikaner o engelsman har som jobbar som larare i Pattaya. Vi delade buckets och shottade sambuca, usch vad jag hatar shots och anda kommer de fram jamt!
Iaf. Nu ar jag ganska nojd och ikvall blir det nog en film pa restaurangen, med en mangoshake och lite pad thai.
Ja, det blir det.
---------------------------
Well yesterday it finally happened. I was talked to! And invited to join two girls for a beer, which turned into two beers, tequila, sambuca, buckets with mekhong and mad dancing until 4 am with a bunch of people working as teachers in Pattaya. They were mad as was the evening.
But despite my tired head this morning I'm happy for not having to feel like an alien with my cards at the lonely dinner table, haha.

Tonight the plan is to watch a movie in the restaurant, have a mango shake and spicy padthai.
Perfect!!

2 comments:

Johanna & Ola said...

Way to go sis! Du är så pigg och duktig (kanske inte idag íofs)!Trist att det är ett sunkställe du har hamnat på, men om man börjar så framstår ju alla andra ställen som ännu mer bounty-reklam sen.. kan glädja dig med att det är femton grader och regn här idag.
Puss och kram från alla oss

Anonymous said...

Kul att du fick en ordentlig partykväll. När man inte har några förväntningar brukar man ha som roligast. Tänk dock på det där med drinkar, så att du inte får något skumt i. Såg en hemsk film nyligen som hette Turistas. Där blev de drogade och råkade ut för otrevligheter. Vi vill ju helst inte att dina organ blir stulna ;-D