Wednesday 5 September 2007

And the saga continues

Blogger ar pa thai. Valdigt spannande, men lite obegripligt. Tur att jag minns hur man postar ett inlagg..
Forsta hela dagen har pa Koh Samet har bjudit pa sol, bad, lite regn (regnsasong, men det ar ok har faktiskt). Slog upp ogonen i morse och insag med full kraft att jag var i Thailand, alldeles i borjan pa en jattelane resa. Jattetokigt att jag inte forstatt det forran nu faktiskt.

Borjade med en morgonpromenad pa stranden och kontemplerade over hur harligt detta ar. Trots att jag borjar bli pratsjuk sa trivs jag faktiskt med att resa ensam, det ar ganska soft, och man far ge sig sjalv sma treats utan att nagon sager nat. Som internet tva dagar i rad tex..

Ska snart bege mig till en strandbar och ta en kall Chang direkt pa sanden med Amy Winehouse och Guns n' roses o tanka pa hur skont det ar att inte jobba en san har dag. :)


----------------------------------------------------------
My first full day on Koh Samet has been one of sun, swimming, a little rain although the rainy season here isn't too bad. When I woke up this morning I surprised myself by waking up in Thailand, in the beginning of a long trip. It's good one can do that to oneself..

During a pre-breakfast walk on the beach I thought about the fact that all this is pretty amazing and enjoyable. Although I'm starting to miss chit-chatting to others, I really enjoy travelling on my own, you get to treat yourself to things without anyone giving you a hard time, like expensive Internet two days in a row...

Time to hit the beachfront bar (consisting of low tables right on the sand, with candles) and have a Chang beer with Amy Winehouse and Guns n' roses and think about how sweet it is to have this instead of work...

3 comments:

Anonymous said...

Hmmpfh.
Jag jobbar mycket heller än att jag doppar tårna i sanden.

Eeeeeller huuuuur!?

Anonymous said...

Du verkar verkligen ha det jobbigt där borta. Sol, bad och fina stränder. Men jag trivs bättre här, där jag kan sitta och lukta på avgaser och regn.
Puss och ta det lugnt! Kom ihåg att täppa till alla hålen

Katten said...

Hihi, ni e for roliga :) Lisa...jag lovar att gora det :)