Tuesday 4 September 2007

In my place..

Ok folks, jag är framme!! Äntligen har jag hittat boende på en strand på koh samet. Väldigt skönt efter en lång resa. Alla jobbiga farväl gjorde mig lite rödgråten på första flighten...
Igår blev det tom lite öldrickande i bangkok med en snäll britt som kom fra o snackade när jag åt och gav mig bra tips om samet.

Har inte hunnit utforska så mkt ännu, men jag hittade, och undcek, backpackergettot för ett lugnare ställe.

Nu ska jag slafsa i mig någon kryddig domestik maträtt, eftersom det bara blivit frukost vid 7 rycket idag (12 timmar sen, usch...)

Skriver mer sen tänkte jag, nu har jag ägnat dyra tjugo miutrar åt ett thai+tangentbord och bloggers envisa vägran att ge mig svenska instruktioner...
______________________________________________

Finally here....Very sweet after a long trip from sweden. All the sad goodbyes almost made me stay at home and turn back at the last minute. But once I got to Heathrow and boarded the plane to bangkok there was excitement I tell you...
Y-day, got some company on my first night, so this shouldnt be a problem really. A nice british bloke came to my table and we had a couple of beers and I got useful tips before we parted ways. I guess thats how you get by.

Time to eat my second spicy dinner.

See you soon :)

4 comments:

Anonymous said...

Hej Kattis. Har försökt skriva in en kommentar tidigare men det verkar inte funka, min it-mognad du vet. Skönt att höra att du är framma. Här hemma är det regn och rusk. Saknar dig!
Puss

Anonymous said...

Välkommen fram eller vad man säger! Hoppas allt är toppen. Hemma är det mörkt, hällregn och 11 grader.

Kram Erika

Anonymous said...

Hejeh!!
Skönt å höra att du kommit fram! :) Nu kan vi andas ut!

Du ser, du har inte varit där mer än några dagar och redan har du lärt känna nytt. Vadvardetjagsa? :)

Hoppas du håller dig frisk och att snuvan inte bryter ut!

Ska kolla efter uppdateringar hela tiden!

Här är det inget nytt under solen. Ska träffa DF idag och se vad som kommer ut av det. Och den där dejten....ska fundera på om jag ska ta den. Kvällen får utvisa! ;)

Ta hand om dig nu!!
Massor med kramar!

Anonymous said...

Hej!

Skönt att du har kommit fram ordentligt. Du verkar ha det jäkligt bra. Önskar att jag också kunde åka till Thailand snart. Kanske unnar mig det i 30 års present...om föräldrapenningen tillåter förstås :-).

Saknar dig redan!
Kram

Ps. Tilda hälsar att hon kan rulla från rygg till mage nu.