Friday 7 September 2007

What day is it?!

TIden flyger nar man inte surfar gratis. Hinner inte med alla jag vill och allt jag vill. Borjar bli ordentligt kommunikationssugen nu, efter typ fem dagar utan ett riktigt samtal!

Ikvall ska jag kanske vaga mig ner till det Ayia Napa-liknande partystallet pa denna strand. Jag tror att det hander mer pa de andra stranderna, men efter morkret gar jag inte sjalv dit, trots en utmarkt maglite.. Det har pappa sagt, haha.

Jag unnar mig Internet och nagon chang-ol istallet. Och igar fick jag faktiskt padikyr pa stranden for hutlosa 21 kronor. Men laderhudsfilande ingick inte tydligen.

Funderar pa att aka till Koh Chang de resterande dagarna innan jag ska tillbaks till bangkok. Det ar nagonting med denna o som jag inte trivs med. Det ar inte som de andra mysiga stallen jag varit pa i Thailand (Koh Pangan hor inte dit). Det ar en cynisk, pengakat anda som rader, allting ar lite dyrare, nationalparksstatusen struntar de i och jag blir mer och mer beklamd av detta.
Hade vantat mig ett vardat paradis, men skrapet ligger i drivor pa stranderna, jetskis drar runt overallt, detbyggs pa varje tillganglig platt och nagot som liknar sexturism har jag sett. Kort sagt..sadar faktiskt.

Nu ska jag ta mig en start thaicurry och satta mig och vifta undan alla jobbiga typer som vill prata med mig..haha! (jag ar faktiskt grymt bra pa att hanga med mig sjalv nu, men jag borjar bli tjatig..)
---------------------------------------------------------------------

To sum up above....
I really want to have a proper conversation soon...but I'm kind of fun to hang out with..
This so called National park is flooded with litter and cars and jetskis and construction sites...Money talks I guess? Thinking of leaving and going to Koh Chang instead.

Now I'll have a spicy thai curry, perhaps a chang beer and see if all my stalkers dare to come out of the bushes..hahaha

2 comments:

Anonymous said...

trist att det inte varsom du väntade dig men det var ju ingen överraskning att du tycker att det var dyrt. Koh Chang är grymt eller iallafall för 5 år sedan, bästa maten i hela Thailand med det kan regna där då hela ön i princip betår att regnskog.
Puss

Katten said...

Ja, det vr lite tr[kigt faktiskt. Men nu ar det skitsamma, jag fick ju en partykvall :)
SKa forsoka maila ett langre mail snart, lovar!
Puss