Thursday 6 December 2007

Tillbaks i galna Bangkok

Äntligen! Efter en jäkla lång resa, 3,5 timmar från Auckland till Sydney, och sen ca 11 timmar till Bangkok med knän i ryggen och inklämd på fönsterplats, är jag nu framme i billiga, galna, härliga Bangkok!
TOtalt var jag vaken i 24 timmar, då jag verkar ha väldigt svårt att sova på flygplan i allmänhet och framförallt när de har en massa roliga filmer on demand i synnerhet...:) Såg Knocked Up, en rolig komedi och Invasion med Nicole Kidman, och som om det inte var nog såg jag även att de hade TV on demand, och inga mindre än the Chasers (jag berättade om dem i avsnittet om aussie-humor för ett tag sedan)!

Nu knatar jag runt i Bangkok och fördriver tiden tills Lina kommer i morgon, tjoho! Ska bli så roligt att träffa henne, och få en reskompis som jag slipper säga ett sorgligt "goodbye, are you on facebook? Let´s keep in touch" till precis när man blivit bra vänner! Lina är ju min i hela sex veckor, vilket råkar sammanfalla med hur lång tid jag har kvar på den här resan. Galet...

Har unnat mig, faktiskt på Linas förslag, jag hade inte ens tänkt på det, ett bra hotell (vilket är något av en relativ term på khaosan road men ändå) som har takpool. D&D Inn heter det. Känns som en fantastiskt lyx att få ett helt eget rum med egen toalett och dusch, och inte ens betala lika mycket som för ett svettigt, stökigt och toalöst 6-bäddsrum i Oz eller NZ. Dessutom behöver jag inte klättra upp i en knarrig bunkbed på nätterna (klättrandet har dock hållit mig tränad för hemkomsten till min lilla lya i vasastan).

Idag är planen att köpa några toppar och kanske en kjol eller nåt, eftersom jag skickade hem i princip alla sommarkläder från Sydney. Köpte lite billiga grejer i Auckland, men väskan är underligt tom och vägde bara 12 kg i stället för de vanliga 17 (tyvärr ska erkännas att minst 5 av de 12 kg utgörs av necessär och diverse elektronisk utrustning...)

När inköpen är avklarade ska jag lägga mig vid poolen och dra in magen så mycket jag kan och njuta av livet.
Men först - en tvättäkta thailunch!

No comments: