Friday 5 October 2007

Getting ready to roll...

Om några timmar åker jag med Isaac upp till 1770/Agnes Waters för att sedan för egen maskin bege mig vidare till Rockhampton på söndag och Myella farm på måndag morgon. Förhoppningsvis väntar en ridtur redan kl 09:00 på måndag morgon!
In a few hours I´ll be going with Isaac up to 1770/agnes waters and on Sunday I´ll leave for Rockhampton. Myella Farm will pick me up from there on Monday morning, and hopefully I´ll be horse riding by 9am!

Som jag har förstått det så kommer jag ha tillgång till Internet på farmen, så jag ska försöka liveblogga (nästan) direkt från hästryggen/känguru-spottingen/lasso-kastandet. Om min mobil bara hade velat publicera på denna blogg så hade jag faktiskt kunnat göra det direkt från ovanstående, tekniken är ju fantastisk när den fungerar..
Apparently I´ll have Internet access on the farm and will try to blog live (almost) from the saddle/kangaroo-spotting/lasso-training..

Jag är lite nervös över mitt farmäventyr. Jag kan, enligt väl insatta källor, förvänta mig stekande 40-45-gradig hetta, torra, röddammiga landområden och framförallt en del farliga djur. Det är nästan så att jag hör farmors varnande röst om faror i utlandet...men det ska bli riktigt kul att få uppleva tvättäkta australiensiskt jackaroo-/farmliv!
I must admit to being a little nervous, since I´ve been told by reliable sources to expect 45 degrees, red dust not to mention all the venomous creatures out there...However I´m really looking forward to the experience...

På onsdag kväll släpps jag av farm(gris?)bilen i Rockhampton varifrån jag tar en nattbuss till Airlie Beach. Där ska jag spendera en natt och bekanta mig med backpackerpacket innan jag på fredag morgon bränner lite mer av reskassan ombord New Horizon, båten som ska ta mig på en tvådagars seglingstur med dykning och lite partaj i the Whitsundays. På båten ska det tydligen också finnas Internet, så jag hoppas kunna vara er Korre även från Barriärrevets fantastiska öar.
On Wednesday night the farm-shuttle will drop me off in Rockhampton and I´ll do an overnight bus trip to Airlie beach ,where I will spend one night getting aquainted with the Backpackerpack... On Friday I´ll board the New Horizon, the boat that will take me on a 2 day sailing/divingtrip through the Whitsundays.

För övrigt anser jag att alla mina vänner ska inhandla WEBCAMS och HEADSETS! Jag är tjatig, men vilken skillnad att faktiskt kunna prata!
Tills måndag!

No comments: